Kere

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gezintiye atla Aramaya atla

Kere
The Times Logo.png
Thetimespapercover.jpg
The Times'ın 19 Ekim 2015 tarihli ön sayfası
TürGünlük gazete
BiçimKompakt
SahiplerNews UK
EditörJohn Witherow [1]
Kurulmuş1 Ocak 1785 ; 236 yıl önce ( The Daily Universal Register olarak ) ( 1785-01-01 )
Siyasi uyumMuhafazakar Parti
Yeni İşçi (2001-2010)
MerkezThe News Building, London 1 London Bridge Place, SE1 9GF
ÜlkeBirleşik Krallık
Dolaşım359.960 (baskı, Şubat 2020)
304.000 (dijital, Haziran 2019) [2] [3]
Kardeş gazetelerThe Sunday Times
ISSN0140-0460
İnternet sitesithetimes .co .uk

The Times ,merkezi Londra'da bulunan bir İngiliz günlük ulusal gazetesidir . 1785'te The Daily Universal Register adıyla başladı ve şu anki adını 1 Ocak 1788'de aldı. The Times ve kardeş gazetesi The Sunday Times (1821'de kuruldu) 1981'den beri News UK'in bir yan kuruluşu olan Times Gazeteleri tarafından yayınlandı. tamamen News Corp.'a aittir.Yayın kadrosunu paylaşmayan The Times ve The Sunday Times bağımsız olarak kuruldu ve 1966'dan beri yalnızca ortak mülkiyete sahipti. [4]

The Times , bu adı taşıyan ve The Times of India ve The New York Times gibi dünya çapında çok sayıda başka gazeteye ödünç veren ilk gazete . Bu başlıklar popüler olan ülkelerde, gazete sık olarak adlandırılır The London Times , [5] [6] ya da Times of London , [7] gazete ulusal kapsam ve dağıtım olmasına rağmen.

The Times'ın Ocak 2019'da günlük ortalama 417.298 tirajı vardı; [8] Aynı dönemde The Sunday Times'ın haftalık ortalama tirajı 712.291 idi. [8] The Times'ın Amerikan baskısı 6 Haziran 2006'dan beri yayınlandı. [9] Times , kütüphanelerde yaygın olarak bulunması ve ayrıntılı indeksi nedeniyle akademisyenler ve araştırmacılar tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Sayısallaştırılmış kağıdın 2010 yılına kadar eksiksiz bir tarihsel dosyası, Gale Cengage Learning'den çevrim içi olarak mevcuttur . [10] [11]

Tarih [ düzenle ]

1785-1890 [ değiştir ]

The Times'ın 4 Aralık 1788 tarihli ön sayfası

Times , yayıncı John Walter tarafından 1 Ocak 1785'te The Daily Universal Register [12] olarak , Walter'ın editör rolünde kuruldu . [13] Walter, çalıştığı sigorta şirketinin Jamaika'daki bir kasırgadan kaynaklanan kayıplar nedeniyle iflas etmesinden sonra 1784 yılının sonunda işini kaybetmişti. İşsiz Walter yeni bir iş girişimine başladı. [14] [15] O sırada Henry Johnson, daha hızlı ve daha kesin olduğu söylenen yeni bir tipografi olan logografiyi icat etti (üç yıl sonra, reklamı yapılandan daha az etkili olmasına rağmen). Walter logografinin patentini satın aldı ve onunla kitap üretmek için bir matbaa açtı. [15] Gazetenin ilk yayınıDaily Universal Register 1 Ocak 1785'ti. Walter, 1 Ocak 1788'de 940 baskısından sonra unvanını The Times olarak değiştirdi . [12] [15] 1803'te Walter mülkiyeti ve editörlüğü aynı isimli oğluna devretti . [15] Walter Sr on altı aylık fiyatının ise nispet Newgate Hapishanesi'ne için iftira basılmış Times , [15] onun öncü çabaları yardımcı build, özellikle Fransa'dan, politika yapıcılar ve finansörler arasında gazetenin itibarını Kıta haberlerini elde etmek. [ alıntı gerekli ]

Times , itibarını inşa etmek için siyaset, bilim, edebiyat ve sanat alanlarındaki önemli figürlerin katkılarını kullandı. Hayatının ilk dönemlerinde The Times'ın karı çok büyüktü ve rekabet minimum düzeydeydi, bu nedenle bilgi veya yazarlar için rakiplerinden çok daha iyi ödeyebilirdi. 1814'ten başlayarak, kağıt, Friedrich Koenig tarafından geliştirilen yeni buharla çalışan silindir preste basıldı . [16] [17] 1815'te The Times'ın tirajı 5.000'di. [18]

Thomas Barnes , 1817'de genel editör olarak atandı. Aynı yıl, gazetenin matbaası James Lawson öldü ve işi oğlu John Joseph Lawson'a (1802-1852) devretti. Barnes ve halefi John Thadeus Delane'nin 1841'deki editörlüğünde, The Times'ın etkisi , özellikle siyasette ve Londra Şehri arasında büyük boyutlara ulaştı . Peter Fraser ve Edward Sterling iki tanınmış gazeteciydi ve The Times için ödül aldışatafatlı / hiciv takma adı 'Yıldırım' ("Geçen gün sosyal ve politik reform üzerine bir makale gürledik" den). Kağıdın artan sirkülasyonu ve etkisi, kısmen buharla çalışan döner baskı makinesinin erken benimsenmesine dayanıyordu. Buharlı trenler yoluyla hızla artan kentsel nüfus yoğunluğuna dağıtım , kağıdın karlılığını ve artan etkisini sağlamaya yardımcı oldu. [19]

The Times , belirli çatışmaları ele almak için savaş muhabirlerini gönderen ilk gazetelerden biriydi . Gazetenin Kırım Savaşı'nda orduyla muhabiri olan William Howard Russell , İngiltere'ye yaptığı gönderilerde son derece etkili oldu. [20] [21]

Yaralı bir İngiliz subay , John Everett Millais'in Barış Sonuçlandı tablosunda The Times'ın Kırım Savaşı'nın sona erdiğine ilişkin raporunu okurken .

1890'dan 1981'e [ değiştir ]

The Times , 1890'da Arthur Fraser Walter yönetiminde mali yok oluşla karşı karşıya kaldı , ancak enerjik bir editör olan Charles Frederic Moberly Bell tarafından kurtarıldı . Görev süresi boyunca (1890-1911) The Times , Horace Everett Hooper ve reklamcılık yöneticisi Henry Haxton tarafından sunulan agresif Amerikan pazarlama yöntemlerini kullanarak Encyclopædia Britannica'yı satmakla ilişkilendirildi . Nedeniyle arasındaki hukuki dövüşlere Britanica'nın iki sahipleri, Hooper ve Walter Montgomery Jackson , Times 1908 yılında bağlantısı kopmuş ve öncü gazetesi tarafından satın alındı patronu , Alfred HARMSWORTH, daha sonra Lord Northcliffe. [22]

Times'ın Baş Editörü Wickham Steed , 29 ve 31 Temmuz 1914'te yayınlanan başyazılarda , Britanya İmparatorluğunun Birinci Dünya Savaşı'na girmesi gerektiğini savundu . [23] On 8 May 1920, aynı zamanda editörlüğünde Steed , Times onayladı başyazıda anti-semitik fabrikasyon Siyon Öğrenilmiş Liderlerinin Protokolleri hakiki belge olarak ve denir Yahudiler dünyanın en büyük tehlike. "Yahudi Tehlikesi, Rahatsız Edici Bir Broşür: Soruşturma Çağrısı" başlıklı liderde Steed, The Protocols of the Elders of Sion hakkında şunları yazdı :

Bu 'Protokoller' nedir? Onlar gerçek mi? Öyleyse, hangi kötü niyetli meclis bu planları uydurdu ve açıklamalarını yüceltti? Onlar sahtecilik mi? Öyleyse, peygamberliğin tekinsiz notası nereden geliyor, kehanet kısmen yerine geldi, kısmen şimdiye kadar yerine getirme yoluna gitti? ". [24]

Ertesi yıl, The Times'ın Konstantinopolis (modern İstanbul ) muhabiri Philip Graves , Protokoller'i bir sahtekarlık olarak ifşa ettiğinde [25] The Times , bir önceki yılın başyazısını geri çekti.

1922 yılında John Jacob Astor , oğlu 1 Viscount Astor , satın Times dan Northcliffe gayrimenkul . Gazete, 1930'larda Alman yatıştırmasını savunmasıyla ün kazandı ; editör Geoffrey Dawson , hükümet içinde yatıştırmayı uygulayanlarla, en önemlisi Neville Chamberlain ile yakın bir müttefikti . Berlin'den Norman Ebbut'un savaş kışkırtıcılığı konusunda uyarıda bulunan samimi haberler , yatıştırma politikasını desteklemek için Londra'da yeniden yazıldı. [26] [27]

Sovyetler Birliği'ne birincil bağlılığı olan çifte ajan Kim Philby , 1930'ların sonlarında İspanya İç Savaşı sırasında İspanya'da gazetenin muhabiriydi . Philby, kanlı çatışmanın ön saflarından yüksek kaliteli haberler alma cesaretiyle takdir edildi. Daha sonra İngiliz Askeri İstihbarat (katıldı MI6 sırasında) İkinci Dünya Savaşı savaş bittikten sonra, üst düzey pozisyonlara terfi etti ve iltica Sovyetler Birliği keşif 1963 yılında kaçınılmaz iken [28]

Roy Thomson

1941 ile 1946 arasında sol görüşlü İngiliz tarihçi EH Carr , editör yardımcısıydı. Carr, başyazılarının güçlü Sovyet yanlısı üslubuyla tanınıyordu. [29] Aralık 1944'te Atina'da Yunan Komünist ELAS ile İngiliz Ordusu arasında çatışma çıktığında , bir Times lideri Carr Komünistlerin yanında yer aldı ve Winston Churchill'in kendisini ve Avam Kamarası'na yaptığı bir konuşmada makaleyi kınamasına yol açtı. . [30] Carr'ın başyazısının bir sonucu olarak The Times , II.Dünya Savaşı'nın bu aşamasında halk arasında " Üç Kuruşluk Günlük İşçi " (Komünist Parti'ninGünlük İşçi bir kuruş). [31]

3 Mayıs 1966'da, haberleri ön sayfada basmaya devam etti - daha önce ön sayfa, genellikle İngiliz toplumundaki paralı sınıfları ilgilendiren küçük reklamlara verilmişti. Yine 1966'da, gazetenin başlangıcından bu yana başlığının bir özelliği olan Royal Arms terk edildi. [32] [33] Aynı yıl, Astor ailesinin üyeleri gazeteyi Kanadalı yayıncı Roy Thomson'a sattı . Onun Thomson Corporation aynı sahiplik altında getirdi Sunday Times oluşturmak üzere Times Gazeteler Limited . [ alıntı gerekli ]

Endüstriyel bir anlaşmazlık, yönetimin gazeteyi 1 Aralık 1978'den 12 Kasım 1979'a kadar yaklaşık bir yıl süreyle kapatmasına neden oldu. [34]

Thomson Corporation yönetimi, 1979 enerji krizi ve sendika talepleri nedeniyle işi yürütmek için mücadele ediyordu . Yönetim, her iki kitabın da hayatta kalmasını garanti edecek konumda olan ve kaynaklara sahip olan ve modern baskı yöntemlerinin tanıtımını finanse etmeyi taahhüt eden bir alıcı arıyordu. [ alıntı gerekli ]

Robert Maxwell , Tiny Rowland ve Lord Rothermere gibi birkaç talip ortaya çıktı ; ancak, Thomson'ın Avustralya medya patronu Rupert Murdoch'un tamamını karşılayabilecek konumda yalnızca bir alıcı bulunuyordu . Bir başka Avustralyalı kodaman Robert Holmes à Court , daha önce 1980'de The Times'ı satın almaya çalışmıştı . [ Kaynak belirtilmeli ]

1981'den [ değiştir ]

Haftalık gazete "The Times" 15 Mayıs 1940, "Eski başbakan ve yeni" manşetiyle.

1981'de The Times ve The Sunday Times , Rupert Murdoch's News International tarafından Thomson'dan satın alındı . [35] Satın alma, sendikalarla şirket müzakerecileri John Collier ve Bill O'Neill tarafından üç hafta süren yoğun pazarlıkların ardından gerçekleşti . Murdoch, iki başlık için ayrı gazetecilik kaynakları sağlamak için yasal taahhütler verdi. [36] Kraliyet Silah bu saatlerde de masthead'e tekrar sunuldu, ancak daha önce oysa o hüküm süren hükümdarı, şimdi o olacağını olmuştu Hanover House of gazetesi kurulduğunda tahtta idi. [33]

14 yıllık editörlükten sonra, William Rees-Mogg mülkiyet değişikliğinin tamamlanmasının ardından istifa etti. [37] Murdoch, Harold Evans'ı onun yerine geçecek kişi olarak atayarak gazetede iz bırakmaya başladı . [38] En önemli değişikliklerinden biri, yeni teknoloji ve verimlilik önlemlerinin tanıtılmasıydı. Mart 1981 ve Mayıs 1982 arasında, baskı sendikalarıyla yapılan anlaşmanın ardından , 19. yüzyıldan beri The Times'ı basmak için kullanılan sıcak metal Linotype baskı işlemi aşamalı olarak kaldırıldı ve yerini bilgisayar girdisi ve fotoğraf kompozisyonu aldı. Bu, The Times ve The Sunday Times'da baskı odası personeline izin verdi.yarıya indirilecek. Ancak, gazeteciler tarafından metin ( "tek vuruş" giriş) doğrudan giriş hala elde değildi ve bu kadar geçici bir önlem olarak kalacaktı Wapping anlaşmazlık 1986, Times New taşınmış Basımevi Meydanı (Gray'in Inn Road Fleet Street yakınında ) Wapping'teki yeni ofislere . [39] [40]

Robert Fisk , [41] yedi kez İngiliz Uluslararası Yılın Gazetecisi [42] , 1988'de İran Hava Yolları 655'in vurulmasıyla ilgili makalesinin "siyasi sansürü" olarak gördüğü dış muhabirlikten istifa etti . Hikayelerine karıştığı için gazeteden istifa etme nedenleri ve gazetenin İsrail yanlısı duruşunu ayrıntılı olarak yazdı. [43]

1990 yılının Haziran ayında The Times , ilk referansta tam adlarından önce yaşayan kişiler için nezaket başlıkları ("Bay", "Bayan" veya "Bayan" ön ekleri) kullanma politikasını durdurdu, ancak bunları sonraki referanslarda soyadlarından önce kullanmaya devam etti. 1992'de evli olmayan kadınlar için "bir tercih belirtmeleri halinde" "Ms" kullanımını kabul etti. [44]

Kasım 2003'te News International, gazeteyi hem geniş sayfa hem de tabloid boyutlarında üretmeye başladı. [45] Önümüzdeki yıl, reklam panosu baskısı Kuzey İrlanda , İskoçya ve Batı Ülkesinden çekildi . 1 Kasım 2004'ten bu yana, kağıt yalnızca tabloid formatında basılmaktadır. [46]

6 Haziran 2005'te The Times , Mektuplar sayfasını yeniden tasarlayarak muhabirlerin tam posta adreslerini yazdırma uygulamasına son verdi. Basılı mektuplar uzun süredir gazetenin temel bileşenlerinden biri olarak görülüyordu. "Kendi Muhabirlerimizden" başlıklı önde gelen makalesine göre , tam posta adreslerinin kaldırılmasının nedeni sayfaya daha fazla mektup sığdırmaktı. [47]

Murdoch, medya sahipliğini ve haberleri araştıran Lordlar Kamarası Seçilmiş İletişim Komitesi ile 2007 yılında yaptığı bir toplantıda , yasanın ve bağımsız kurulun, editörlük kontrolünü gerçekleştirmesini engellediğini belirtti. [48]

Mayıs 2008'de, baskı Times yeni bitkilere Wapping'deki anahtarlamalı Waltham Haç içinde Hertfordshire ve Merseyside ve Glasgow ilk kez her sayfada tam renkli kağıdın üretilmesi için sağlayan. [49]

26 Temmuz 2012'de, Londra 2012 Olimpiyatları'nın resmi başlangıcıyla ve bir dizi hatıra ön kapağının yayınlanmasıyla aynı zamana denk gelmek üzere The Times , masthead'ine "Londra" ekini ekledi. [50] [ daha iyi bir kaynak gerekli ]

Mart 2016'da, kağıt, gazetenin bir dizi "baskısı" için yuvarlanan dijital kapsamını hafta içi sabah 9'da, öğlen ve akşam 5'de düşürdü. [51] Değişiklik ayrıca, gazetenin akıllı telefonlar ve tabletler için olan uygulamasının yeniden tasarlandığını gördü. [52]

Nisan 2018'de IPSO, Tower Hamlets'teki bir teşvik davasındaki bir mahkeme duruşmasına ilişkin raporu için The Times'a karşı bir şikayeti onayladı . [53]

Nisan 2019'da Kültür sekreteri Jeremy Wright , News UK'in 1981'de The Times ve The Sunday Times için ayrı gazetecilik kaynakları sağlamak üzere verilen yasal taahhütleri gevşetme talebine izin vermesi gerektiğini söyledi . [36] [54]

2019'da IPSO, The Times'a karşı "GPS verileri konteynerin trafiğin yoğun olduğu bölgeleri ziyaret ettiğini gösteriyor" başlıklı makalesi [55] ve İngiltere'nin su yollarındaki kirlilik konulu bir serinin parçası olan "Nehir yıkanmak için güvenli değil", "Filthy" adlı üç makale için yaptığı şikayetleri onayladı. İş "ve" Hikayenin Arkası ". [53] IPSO, 2019'da "Avlanma kupası yasağına karşı bilim adamlarının finansman sırrını finanse etme", [ kaynak belirtilmeli ] ve "İngilizler yabancı tıp öğrencilerinin acelecisi" [56] başlıklı makalelere karşı şikayetleri de onadı.

İçerik [ düzenle ]

The Times gazetenin ilk yarısı için haberler sunuyor; Görüş / Yorum bölümü, normal olarak bunu takip eden dünya haberleri ile ilk haber bölümünden sonra başlar. İş sayfaları ortadaki yayılışta başlar ve ardından ölüm ilanları, Mahkeme ve Sosyal bölüm ve ilgili materyalleri içeren Kayıt Defteri izler. Spor bölümü ana makalenin sonundadır. Nisan 2016'da The Times'ın kapak fiyatı hafta içi 1,40 sterlin ve cumartesi günleri 1,50 sterlin oldu. [57]

Times2 [ düzenle ]

Times ' ana takviyesi, her gün olduğu kat2 çeşitli sütunları içeren,. [58] [59] Mart 2010'un başlarında durduruldu [60] [61], ancak 12 Ekim 2010'da sonlandırmanın eleştirilmesinin ardından yeniden tanıtıldı. [62] Düzenli özellikleri, Akıl Oyunları adlı bir bulmaca bölümü içerir . Önceki enkarnasyonu 5 Eylül 2005'te başladı, ondan önce T2 ve daha önce Times 2 olarak adlandırılıyordu . [62] Ek, sanat ve yaşam tarzı özellikleri, TV ve radyo listeleri ve tiyatro incelemelerini içerir. Gazete, Richard Morrison'ı klasik müzik eleştirmeni olarak kullanıyor.[63]

Oyun [ değiştir ]

Oyun Pazartesi günleri gazete dahildir ve tüm hafta sonu futbol faaliyetini detayları edilir ( Premier Lig ve Futbol Ligi Şampiyonluğu , Lig One ve Lig İki. ) İskoç baskısı Oyun ayrıca sonuçları ve analizler içerir İskoçya Premier Ligi oyunlar. FIFA Dünya Kupası ve UEFA Euro sırasında, Oyun için günlük bir ek vardır. [64]

Cumartesi takviyeleri [ değiştir ]

The Times'ın Cumartesi baskısı çeşitli ekler içerir. Bu ekler Ocak 2009'da Spor , Cumartesi İncelemesi (sanatlar, kitaplar, TV listeleri ve fikirler), Hafta Sonu (seyahat ve yaşam tarzı özellikleri dahil), Playlist (eğlence listeleri rehberi) ve The Times Magazine (çeşitli konulardaki sütunlar ) olarak yeniden başlatıldı. . [65]

The Times Magazine [ değiştir ]

Times Magazine , ünlüler, moda ve güzellik, yiyecek ve içecek, evler ve bahçeler veya sadece yazarların anekdotları gibi çeşitli konulara değinen sütunlar içeriyor. Önemli katkıda bulunanlar arasında 2005'te Yılın Yiyecek ve İçecek Yazarı Giles Coren ve The Great British Bake Off ödülünü kazanan Nadiya Hussain yer alıyor . [66]

Çevrimiçi varlık [ düzenle ]

Times ve Sunday Times aslen de, Mart 1999 yılından beri çevrimiçi bir varlığı oldu the-times.co.uk ve sunday-times.co.uk , daha sonra en timesonline.co.uk . Artık iki web sitesi var: thetimes.co.uk günlük okuyucuları hedefliyor ve thesundaytimes.co.uk sitesi haftalık dergi benzeri içerik sağlıyor. Her iki gazetenin de iPad ve Android sürümleri vardır. Temmuz 2010'dan bu yana News UK , basılı baskıya abone olmayan okuyucuların The Times ve The Sunday Times'ı çevrimiçi okumaları için haftada 2 sterlin ödemelerini zorunlu kılıyor . [67]

Ödeme duvarının kullanıma sunulmasından bu yana web sitelerine yapılan ziyaretler, ayda 21 milyon tekil kullanıcıdan 2,7 milyona,% 87 oranında azaldı. [68] Nisan 2009'da, timesonline sitesi günde 750.000 okuyucuya sahipti. [69] 2011'de Ekim, yaklaşık 111.000 aboneleri vardı Times'ın ' dijital ürünler. [70]

Sahiplik [ düzenle ]

Times , 1785'teki kuruluşundan bu yana şu sekiz mal sahibine sahipti: [71]

  • 1785-1803 - John Walter
  • 1803-1847 - John Walter, 2.
  • 1847-1894 - John Walter, 3.
  • 1894'ten 1908'e - Arthur Fraser Walter
  • 1908'den 1922'ye - Lord Northcliffe
  • 1922'den 1966'ya - Astor ailesi
  • 1966'dan 1981'e - Roy Thomson
  • 1981'den günümüze - News UK (eski adıyla News International, Rupert Murdoch tarafından işletilen News Corp'un yüzde yüz iştiraki ) [72] [73]

Okurluk [ düzenle ]

Harold Evans'ın 1981'de editör olarak atandığı sırada The Times , geleneksel rakibi The Daily Telegraph'ın günlük 1.4 milyon satışına kıyasla günlük ortalama 282.000 kopya satışa sahipti . [38] Kasım 2005'e kadar, The Times , günde ortalama 691.283 kopya satarak, herhangi bir İngiliz " kaliteli " gazetesinin en yüksek ikinci ( bu dönemde 903.405 kopya tirajı olan The Daily Telegraph'tan sonra ) ve en yüksek olanıdır. tam oranlı satışlar açısından. [74] Mart 2014 itibariyle, The Times'ın ortalama günlük tirajı The Daily Telegraph'a kıyasla 394.448 kopyaya [75] düştü.s 523.048, [76] İngiliz "kaliteli" gazeteleri arasında sırasıyla ikinci en yüksek ve en yüksek tirajı elinde tutan iki ülke. Buna karşılık , Birleşik Krallık'ta en çok satan "tabloid" günlük gazete olan The Sun , Mart 2014'te ortalama 2.069.809 kopya sattı [77] ve en çok satan "orta pazar" İngiliz günlük gazetesi Daily Mail satıldı Dönem içinde ortalama 1.708.006 kopya. [78]

The Sunday Times , The Times'tan önemli ölçüde daha yüksek bir tiraja sahiptir ve bazen The Sunday Telegraph'tan daha fazla satış yapar . Ocak 2019'da The Times'ın tirajı 417.298 [8] ve The Sunday Times 712.291'dir. [8]

2009 ulusal okuyucu anketinde, The Times'ın en yüksek ABC1 25-44 okuyucu sayısına ve Londra'daki en yüksek okuyucu sayısına sahip olduğu "kaliteli" gazeteler arasında bulundu. [79]

Yazı biçimi [ düzenle ]

The Times , yaygın olarak kullanılan Times New Roman yazı tipinin yaratıcısıdır ve başlangıçta The Times'tan Stanley Morison tarafından , düşük teknolojili baskıdaki okunaklılığı nedeniyle Monotype Corporation ile işbirliği içinde geliştirilmiştir . Kasım 2006'da The Times , Times Modern adlı yeni bir fontla manşet basmaya başladı . Times , 219 yıl boyunca geniş sayfa formatında basıldı , ancak 2004'te daha genç okuyuculara ve toplu taşıma kullanan işe gidip gelenlere daha fazla hitap etmek amacıyla kompakt boyuta geçti . The Sunday Times bir reklam filmi olmaya devam ediyor.

Girişten önce kullanılan çeşitli yazı karakterleri (The) Times New Roman [ sic ] gerçekten resmi bir isme sahip değildi.

Bunlar, ilk olarak Miller and Co. (daha sonra Miller & Richards) tarafından 1813 civarında Edinburgh'da yapılan ve genellikle "modern" olarak anılan bir türler grubuydu. The Times, 1908'de Monotype'ı (ve diğer sıcak metal makineleri) kullanmaya başladığında, bu tasarım, ekipmanı için Monotype tarafından yeniden yapıldı. Anladığım kadarıyla, Monotype Series no. 1 - Modern (Miller & Richards yazı tipine dayanıyordu) - 1932'ye kadar kullanılan şeydi.

-  Dan Rhatigan, yazı yönetmeni [80]
Times New Roman yazı tipine bir örnek

1908'de The Times , Monotype Modern yazı tipini kullanmaya başladı . [81]

Times devreye serif yazı karakteri Times New Roman yarattığı, Victor Lardent İngilizce şubesinden Monotype 1931 yılında, [82] sonra bu devreye alındı Stanley Morison eleştiren bir makale yazmıştı Times kötü basılmış ve tipografik antika ediliyor için. [83] Yazı tipi, Morison tarafından denetlendi ve The Times'ın reklam departmanından bir sanatçı olan Victor Lardent tarafından çizildi . Morison , tasarımının temeli olarak Plantin adlı eski bir yazı tipini kullandı , ancak okunabilirlik ve alan tasarrufu için revizyonlar yaptı. Times New Roman3 Ekim 1932 sayısında ilk kez sahneye çıktı. [84] Bir yıl sonra tasarım ticari satışa sunuldu. Times kaldı Times New Roman 40 yıldır, ancak yeni üretim teknikleri ve elde biçimi değişikliği reklam panosunun için tabloid orijinal Yeni 1972. Ancak, tüm yeni yazı tipleri olmuştur varyantları beri beş kez 2004 yılında anahtar yazı için gazete neden olmuş Roma yazı tipi:

  • Times Europa , 1972'de The Times için Walter Tracy tarafından , daha hızlı baskı makineleri ve daha ucuz kağıt talepleri için tasarlanmış, Times yazı tipi ailesine daha sağlam bir alternatif olarak tasarlandı. Yazı tipi daha fazla açık sayaç alanı içerir. [85]
  • Times Roman , 30 Ağustos 1982'de Times Europa'nın yerini aldı . [86]
  • Times Millennium , News International'ın bestecisi olan Aurobind Patel'in talimatları üzerine Gunnlaugur Briem tarafından çizilen 1991 yılında yapılmıştır [86] .
  • Times Classic ilk olarak 2001 yılında ortaya çıktı. [87] İngiliz tipi Dave Farey ve Richard Dawson tarafından ekonomik bir yüz olarak tasarlanan bu bilgisayar, selefinin üretim eksikliklerini ortadan kaldırırken, gazetede yeni PC tabanlı yayınlama sisteminden yararlandı. Times Millennium . Yeni yazı tipi, yazı tipi başına 120 harf içeriyordu. Başlangıçta aile on yazı tipinden oluşuyordu, ancak 2004'te kısaltılmış bir sürüm eklendi. [ Kaynak belirtilmeli ]
  • Times Modern , 20 Kasım 2006'da Times Classic'in halefi olarak tanıtıldı . [86] Daha küçük yazı tipi boyutlarında okunabilirliği artırmak için tasarlanmış olup, 45 derecelik açılı ayraç serifleri kullanır. Yazı tipi Elsner + Flake tarafından EF Times Modern adıyla yayınlandı ; Ben Preston (The Times'ın editör yardımcısı) ve tasarımcı Neville Brody tarafından yönetilen Araştırma Stüdyoları tarafından tasarlandı. [88]

Siyasi bağlılık [ değiştir ]

Tarihsel olarak, makale açık bir şekilde propory veya Whig değildi , ancak İngiliz Düzeninin ve imparatorluğunun uzun zamandır kalesi oldu . 1959'da gazetecilik tarihçisi Allan Nevins , The Times'ın Londra'nın seçkinlerinin olaylarının görüşlerini şekillendirmedeki önemini analiz etti :

Bir asırdan fazla bir süredir The Times , İngiltere'nin siyasi yapısının ayrılmaz ve önemli bir parçası olmuştur. Haberleri ve editoryal yorumları genel olarak dikkatli bir şekilde koordine edildi ve çoğu zaman ciddi bir sorumluluk duygusuyla ele alındı. Gazete, köşe yazılarına bazı önemsiz şeyler kabul ederken, bütün vurgusu, İngiltere'nin çıkarları gözetilerek ele alınan önemli halkla ilişkiler üzerine oldu. Bu tedaviye rehberlik etmek için, editörler uzun süredir 10 Downing Street ile yakın temas halindeler . [89]

Times , 1945 genel seçimlerinde "tuhaf bir şekilde tarafsız" olarak nitelendirilen bir tutum benimsedi ; Muhafazakar Parti'nin kampanyasını giderek daha fazla eleştirmesine rağmen , herhangi bir partiye oy vermeyi savunmadı. [90] Ancak, gazete beş yıl sonraki seçimler için Tories'e geri döndü . Muhafazakârları sonraki üç seçim için destekledi, ardından hem Muhafazakarlar hem de Liberal Parti'yi sonraki beş seçim için destekledi ve 1974'teki bir Con-Lib koalisyonunu açıkça destekledi. Daha sonra, gazete, gerilediği 1997 yılına kadar Muhafazakârları sağlam bir şekilde destekledi. herhangi bir partiyi onaylamak, ancak bireyi desteklemek için (öncelikle Avrupa şüpheli) adaylar. [91]

İçin 2001 genel seçimlerinde , The Times gazetesinde desteğini sunmuştur Tony Blair (olmasa da 1997 yılında büyüklüğü kadar) ezici bir üstünlükle yeniden seçildi 'ın İşçi hükümeti,. İşçi Partisi, çoğunluğun azalmasına rağmen art arda üçüncü bir galibiyet elde ettiği 2005 yılında İşçi Partisi'ni tekrar destekledi . [92] 2004'te MORI'ye göre okuyucularının oy verme niyeti Muhafazakar Parti için% 40, Liberal Demokratlar için% 29 ve İşçi Partisi için% 26 idi. [93] için 2010 genel seçimlerindegazete Muhafazakârlara desteğini bir kez daha ilan etti; Seçim, Muhafazakarların en çok oyu ve sandalyeyi almasıyla, ancak genel bir çoğunluğu elde edemedikleri için bir hükümet kurmak için Liberal Demokratlarla koalisyon kurmak zorunda kalmasıyla sona erdi . [94]

Bu, onu Britanya tarihindeki siyasi destek açısından en çeşitli gazete yapar. [95] The Times'daki bazı köşe yazarları Muhafazakar Parti'ye bağlı Daniel Finkelstein , Tim Montgomerie , Matthew Parris ve Matt Ridley , ancak aynı zamanda David Aaronovitch , Philip Collins ve Jenni Russell gibi İşçi Partisi'ne bağlı köşe yazarları da var. . [96]

The Times zaman zaman yabancı seçimler için onaylar veriyor. Kasım 2012'de Demokrat Barack Obama'nın dış politikası hakkındaki çekincelerini ifade etmesine rağmen ikinci dönemini onayladı . [97]

Sırasında 2019 Muhafazakar liderlik seçimlerinde , The Times gazetesinde onayladı Boris Johnson , [98] ve daha sonra içinde Muhafazakar Parti onaylanan o yılın genel seçimlerinde . [99]

The Times'a karşı açılan davalar [ değiştir ]

İmam Abdullah Patel [ değiştir ]

2019'da The Times , yanlış bir şekilde Patel'in Manchester'da bir terör zanlısı tarafından bir İngiliz polis memurunun öldürülmesinden İsrail'i sorumlu tuttuğunu iddia eden İmam Abdullah Patel hakkında bir makale yayınladı. Hikaye ayrıca yanlış bir şekilde Patel'in, Ofsted tarafından olaylarda ebeveynleri ayırdığı için eleştirilen ve Ofsted'in "İngiliz demokratik ilkelerine" aykırı olduğunu söylediği bir ilkokul işlettiğini iddia etti . Times, Patel'in hakaret iddiasını bir özür yayınlayarak ve tazminat ve yasal masrafları ödemeyi teklif ederek çözdü. Patel'in avukatı Zillur Rahman, davanın "Müslüman topluluğun genellikle maruz kaldığı şok edici gazetecilik düzeyini vurguladığını" söyledi. [100]

Sultan Choudhury [ değiştir ]

2019'da The Times "Kadın Sünneti çivi çakmak gibidir, konuşmacı olduğu iddia edildi" başlıklı bir makale yayınladı. Makalede manşetin yanında Sultan Choudhury'nin bir fotoğrafı yer alıyordu ve bazı okuyucuların yanlış bir şekilde Choudhury'nin yorumu yaptığını anlamasına yol açmıştı. Choudhury, Bağımsız Basın Standartları Örgütü'ne şikayette bulundu ve The Times'a iftira davası açtı. 2020'de The Times bir özür yayınladı, makalesini değiştirdi ve Choudhury'nin zararlarını ve yasal masraflarını ödemeyi kabul etti. Choudhury'nin avukatı Nishtar Saleem, "Bu, sorumsuz gazeteciliğin başka bir örneğidir. Makalenin tamamını bir ödeme duvarının arkasına gizlerken sansasyonel alıntıları 'ücretsiz bir sitede' yayınlamak tehlikeli bir oyundur" dedi.[101]

Kafes [ düzenle ]

Aralık 2020'de Cage ve Moazzam Begg, The Times gazetesine karşı açtıkları bir iftira davasında 30.000 £ artı maliyet tazminat aldı . Haziran 2020'de The Times gazetesinde yayınlanan bir haber , Cage ve Begg'in Reading'te üç kişinin öldürüldüğü bıçaklı saldırıyla ilgili olarak tutuklanan bir adamı desteklediğini öne sürmüştü. Times haberi ayrıca, Cage ve Begg'in polis ve diğerleri tarafından yapılan hatalardan bahsederek sanıkların eylemlerini mazur gördüklerini ileri sürdü. Tazminat ödemenin yanı sıra The Timesbir özür yazdırdı. Cage, tazminat miktarının "devlet destekli İslamofobiyi ve bununla suç ortaklığı yapanları basında ifşa etmek için kullanılacağını belirtti. ... Murdoch basın imparatorluğu, yabancı düşmanı unsurları aktif olarak destekledi ve açık toplum ve hesap verebilirlik ilkelerini baltaladı. ... Biz nefret alevlerini körükleyen savaş suçlularına ve işkence savunucularına ve basın baronlarına ışık tutmaya devam edecek. " [102]

Sponsorluklar [ düzenle ]

The Times , British Film Institute ile birlikte "The Times" bfi Londra Film Festivali'ne sponsorluk yapmaktadır . [103] Ayrıca , Londra'daki Asia House'daki Cheltenham Edebiyat Festivali'ne ve Asia House Asya Edebiyatı Festivali'ne sponsorluk yapmaktadır . [104]

Editörler [ düzenle ]

İsim [13]Görev süresi
John Walter1785 ila 1803
John Walter, Jnr1803 ila 1812
Sör John Stoddart1812-1816
Thomas Barnes1817-1841
John Thadeus Delane1841-1877
Thomas Chenery1877-1884
George Earle Toka1884 - 1912
George Geoffrey Dawson1912'den 1919'a
George Sydney Freeman1919 (iki aylık 'inter-regnum') [105]
Henry Wickham Steed1919'dan 1922'ye
George Geoffrey Dawson1923'ten 1941'e
Robert McGowan Barrington-Ward1941'den 1948'e
William Francis Casey1948'den 1952'ye
Sör William John Haley1952'den 1966'ya
William Rees-Mogg1967'den 1981'e
Harold Evans1981 - 1982
Charles Douglas-Ana Sayfa1982 - 1985
Charles Wilson1985 - 1990
Simon Jenkins1990 - 1992
Peter Stothard1992'den 2002'ye
Robert Thomson2002 ila 2007
James Harding2007 - 2012
John Witherow2013– [106]

İlgili yayınlar [ değiştir ]

Bir İrlandalı dijital kağıt baskısı Eylül 2015 yılında başlatıldı TheTimes.ie . [107] [108] Daha önce İrlanda'da dağıtılan uluslararası baskının yerini alan basılı bir baskı Haziran 2017'de piyasaya sürüldü. [109] İrlanda baskısı, Haziran 2019'da 20 kişinin işten çıkarılmasıyla kapanacaktı. [110]

The Times Literary Supplement ( TLS ilk olmak için ek olarak 1902 yılında ortaya çıktı) Times olma, ayrı ödenmiş haftalık edebiyat ve toplum dergisi 1914 [111] TLS sahibi ve News International tarafından yayınlanan ve yakından işbirliği yapar edilir The Times , çevrimiçi versiyonu The Times web sitesinde ve yazı işleri ofisleri Times House, Pennington Street, Londra'da bulunan. [ alıntı gerekli ]

1951 ile 1966 arasında The Times , ücreti ayrı olarak ödenen üç ayda bir bilim dergisi olan The Times Science Review yayınladı . [ kaynak belirtilmeli ] The Times , Ekim 2009'da yeni, ücretsiz, aylık bir bilim dergisi olan Eureka'yı yayınladı . [112] Dergi, Ekim 2012'de kapandı. [113]

Times Atlasları 1895'ten beri üretilmektedir. Şu anda HarperCollins Publishers'ın Collins Bartholomew baskısı tarafından üretilmektedir. Amiral gemisi ürünü The Times Comprehensive Atlas of the World'dür . [114]

1971'de The Times , kapsamını yüksek öğretime odaklayan Times Higher Education Supplement'i (artık Times Higher Education olarak bilinir) yayınlamaya başladı . [115]

Popüler kültürde [ değiştir ]

Gelen dystopian geleceği dünyasında George Orwell'in 'ın Bin Dokuz Yüz Seksen Dört , Times totaliter iktidar partisi bir organı haline dönüştürülmüştür. [116] Kitabın baş karakteri Winston Smith , Hakikat Bakanlığı için gazetenin geçmiş sayılarını yeniden yazma görevinde çalışıyor . [117]

Rex Stout 'ın hayali dedektif Nero Wolfe Londra çözme düşkün olarak tarif edilir Times'ın ' bulmacasını Amerikan kağıtların olanlar tercih edilerek, New York'taki evinde. [118] [119]

In James Bond serisi ile Ian Fleming , James Bond okur Kez . Fleming'in From Russia'da anlattığı gibi , Love : The Times "Bond'un şimdiye kadar okuduğu tek gazete" idi. [120]

Ayrıca bkz. [ Düzenle ]

  • Birleşik Krallık'ta gazetecilik tarihi # The Times
  • En eski gazetelerin listesi

Referanslar [ düzenle ]

  1. ^ Katherine Rushton "John Witherow, News International eyes merger olarak The Times'ın oyunculuk editörü" , telegraph.co.uk, 18 Ocak 2013
  2. ^ "The Times - Data - ABC | Dolaşım Denetleme Bürosu" . www.abc.org.uk .
  3. ^ "The Times & The Sunday Times, yalnızca dijital olan 300.000 aboneyi aştı | News UK" . www.news.co.uk .
  4. ^ "Times Gazetesinin Tam Tarihi" . 13 Kasım 2019.
  5. ^ "London Times:" Caster Semenya ve orta seks "| OII Avustralya - Intersex Avustralya" . Oii.org.au. 20 Kasım 2009 . Erişim tarihi: 8 Nisan 2014 .
  6. ^ "London Times dijital abone artışını yayınladı" . AdNews. 4 Temmuz 2011 . Erişim tarihi: 8 Nisan 2014 .
  7. ^ "Times'ın yazı işleri sayfası, Winehouse | Toronto Star'ı kurtarmak için müdahale çağrısında bulunuyor" . Thestar.com . 26 Ocak 2008 . Erişim tarihi: 8 Nisan 2014 .
  8. ^ a b c d "Ulusal gazete ABC'leri" . Gazete'ye basın . 14 Şubat 2019 . Erişim tarihi: 10 Mart 2019 .
  9. ^ Pfanner, Eric (27 Mayıs 2006). "Times of London, Günlük ABD Baskısını Yazdırmak için" . The New York Times . Alındı Kasım 2008 .
  10. ^ "Times Dijital Arşivi" . Gale Cengage Öğrenimi . Erişim tarihi: 11 Şubat 2019 .
  11. ^ Bingham, Adrian. "The Times Digital Archive, 1785–2006 (Gale Cengage)," English Historical Review (2013) 128 # 533 s: 1037–1040. doi : 10.1093 / ehr / cet144
  12. ^ a b "The Times" . Encyclopædia Britannica Online . Erişim tarihi: 11 Eylül 2016 .
  13. ^ a b Lewis, Leo (16 Temmuz 2011). "Times Editörleri" . The Times . Londra. 16 Temmuz 2011 tarihinde orjinalinden arşivlendi . Erişim tarihi: 2 Eylül 2012 .
  14. ^ Simkin, John (Eylül 1997). "John Walter" . Spartacus Eğitim . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  15. ^ a b c d e Chisholm, Hugh, ed. (1911). "Walter, John"  . Encyclopædia Britannica (11. baskı). Cambridge University Press.
  16. ^ Sloan, W. David; Parcell, Lisa Mullikin (2002). Amerikan Gazeteciliği: Tarih, İlkeler, Uygulamalar: Öğrenciler ve Profesyoneller için Tarihsel Bir Okuyucu . McFarland & Co. ISBN 0-7864-1371-9. Koenig'in üretimi artıracak çift beslemeli bir baskı makinesi geliştirme planları vardı ve The Times'ın Londra'daki yayıncısı iki çift beslemeli makinenin yapılmasını emretti.
  17. ^ Briggs, Asa; Burke, Peter (2009). Medyanın Sosyal Tarihi: Gutenberg'den İnternete . Polity. s. 106. ISBN 978-0-7456-4495-0.
  18. ^ Bruckner, DJR (20 Kasım 1995). "Eski Medya Nasıl Kritik Kitleye Ulaştı" . The New York Times . The Times'ın tirajı 1815'te 5.000'den 1850'lerde 50.000'e yükseldi.
  19. ^ Lomas, Claire. " Döner basın, Times ve Empire Dayalı Buhar Arşivlenen 17 Mart 2011 Wayback Machine "
  20. ^ Knightley, Phillip (5 Ekim 2004). İlk Kayıp: Kırım'dan Irak'a Kahraman ve Efsane Yapıcı Olarak Savaş Muhabiri . JHU Basın. ISBN 978-0-8018-8030-8.
  21. ^ "Savaş Muhabirleri" . The Edinburgh Review . 183 (375): 129. Ocak 1896.
  22. ^ "Alfred Charles William Harmsworth, Viscount Northcliffe | İngiliz yayıncı" . Encyclopedia Britannica . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  23. ^ Ferguson, Niall (1999). Savaş Londra: Temel Kitaplar. s. 217. ISBN 978-0-465-05711-5 
  24. ^ Friedländer, Saul (1997). Nazi Almanyası ve Yahudiler . New York: HarperCollins. s. 95. ISBN 978-0-06-019042-2 
  25. ^ "Ballylickey Malikanesi" . 1 Temmuz 2010. Arşivlenen orijinal , 1 Temmuz 2010 tarihinde . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  26. ^ Gordon Martel, ed. The Times and Appeasement: The Journals of AL Kennedy, 1932–1939 (2000).
  27. ^ Frank McDonough, "The Times, Norman Ebbut ve Naziler, 1927–37." Çağdaş Tarih Dergisi 27.3 (1992): 407–424.
  28. ^ Cave Brown, Anthony (1995). Kandaki vatana ihanet: H. St. John Philby, Kim Philby ve yüzyılın casusluk vakası . Londra: Robert Hale. ISBN 978-0-7090-5582-2.
  29. ^ Beloff, Max. History Today , Cilt 42, Sayı 9, Eylül 1992 sayfa 9'dan"Kehanetin Tehlikeleri" sayfa 8-10
  30. ^ Davies, Robert William. "Edward Hallett Carr, 1892–1982" sayfalar 473–511 , İngiliz Akademisi Tutanakları , Cilt 69, 1983 sayfa 489
  31. ^ Haslam, Jonathan. History Today , Cilt 33, Ağustos 1983, sayfa 37'den"Bir İnanç İhtiyacımız Var: EH Carr, 1892–1982" sayfalar 36–39
  32. ^ Hasler, Charles (1980). The Royal Arms - Grafik Ve Dekoratif Gelişimi . Jüpiter Kitapları. s. 302 . ISBN 978-0904041200.
  33. ^ a b Stewart 2005 , s. 63.
  34. ^ "BU GÜNDE BBC - 13 - 1979: Yıllar süren anlaşmazlığın ardından zamanlar geri dönüyor" .
  35. ^ Stewart, Graham (2005). Zamanın Tarihi: Murdoch yılları, 1981–2002 . HarperCollins. s. 45. ISBN 0-00-718438-7.
  36. ^ a b "Murdoch, Times başlıklarını birleştirmek için ön destek kazandı" . BBC News Çevrimiçi . 11 Nisan 2019 . Erişim tarihi: 12 Nisan 2019 .
  37. ^ Stewart, s. 45
  38. ^ a b Stewart, s. 51
  39. ^ Hamilton, Alan. "The Times eski teknolojiye veda ediyor". The Times , 1 Mayıs 1982, s. 2, sütun. C.
  40. ^ Evans, Harold (1984). İyi Zamanlar, Kötü Zamanlar . Londra: Weidenfeld ve Nicolson. s. 182. ISBN 978-0-297-78295-7.
  41. ^ Fisk, Robert (2005). Medeniyet için Büyük Savaş: Orta Doğu'nun Fethi . Londra: Dördüncü Emlak. s. 329–334. ISBN 1-84115-007-X.
  42. ^ "Bakış Açısı: İngiliz savaş muhabiri Robert Fisk" . BBC News . 3 Aralık 2005. 8 Aralık 2005 tarihinde orjinalinden arşivlendi .
  43. ^ Robert Fisk, The Times'dan neden ayrılmak zorunda kaldım , The Independent, 11 Temmuz 2011.
  44. ^ Blok, Mervin (1997). Yayın Haberleri Yazma: Daha Kısa, Daha Keskin, Daha Güçlü . Bonus Books, Inc. ISBN 978-1-56625-084-9.
  45. ^ Glover, Stephen (29 Kasım 2003). "The Times gazeteye gitti: İnternet sayfası devrimi nerede bitecek?" . The Spectator . Erişim tarihi: 29 Aralık 2019 .
  46. ^ Snoddy, Raymond (1 Kasım 2004). "Neden Times değişti" . The Independent . Erişim tarihi: 29 Aralık 2019 .
  47. ^ "Kendi muhabirlerimizden" . The Times . 6 Haziran 2005. ISSN 0140-0460 . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 . 
  48. ^ "News Corporation Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı Bay Rupert Murdoch ile toplantının dakikası" . Medya Sahipliği ve Haberlerle İlgili Sorgulama . Avam Kamarası Seçilmiş İletişim Komitesi. 17 Eylül 2007. s. 10. 1 Aralık 2007 tarihinde orjinalinden arşivlenmiştir .
  49. ^ Tryhorn, Chris (8 Ekim 2004). "News International matbaalarını hareket ettirirken Fortress Waltham Cross'a Wapping" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . ISSN 0261-3077 . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 . 
  50. ^ "Londra 2012 boyunca her gün, The Times özel bir panaromik örtü ile kaplanacak. LET THE GAMES BEGIN" . Facebook . Erişim tarihi: 26 Temmuz 2012 .
  51. ^ Rawlinson, Kevin (30 Mart 2016). "The Times, günde dört baskı için çevrimiçi yuvarlanan haberleri yayınlıyor" . The Guardian . Alındı 16 Nisan 2018 .
  52. ^ "The Times ve The Sunday Times yeni web sitesi ve uygulamaları başlattı" . News UK . 30 Mart 2016 . Alındı 16 Nisan 2018 .
  53. ^ a b "Karar" . www.ipso.co.uk .
  54. ^ Wright, Jeremy. "Medya Önemlidir: Yazılı açıklama - HCWS1677" . www.par Parliament.uk . Erişim tarihi: 28 Haziran 2019 .
  55. ^ "Karar" . www.ipso.co.uk .
  56. ^ "Karar" . www.ipso.co.uk .
  57. ^ Mark Sweney (14 Nisan 2016). "The Times, kapak fiyatını iki yıldaki ilk artış olan 20p artırdı" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . Erişim tarihi: 9 Eylül 2016 .
  58. ^ McCafferty, Bridgit; Hartsell-Gundy, Arianne (2 Eylül 2015). Edebiyat Araştırmaları ve İngiliz Postmodernizmi: Stratejiler ve Kaynaklar . Rowman ve Littlefield. s. 117. ISBN 978-1-4422-5417-6.
  59. ^ Guldberg, Helene (7 Mayıs 2009). Çocukluğu Islah Etmek: Bir Korku Çağında Özgürlük ve Oyun . Routledge. s. 17. ISBN 978-1-135-22626-8.
  60. ^ Brook, Stephen (17 Şubat 2010). "Personel işten çıkarmalarla ilgili haberleri beklerken, Times2 eki iptal edildi" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . ISSN 0261-3077 . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 . 
  61. ^ Ponsford, Dominic (3 Mart 2010). "Times2, lansmandan beş yıl sonra durduruldu" . Yeni Devlet Adamı . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  62. ^ a b Plunkett, John (11 Ekim 2010). "Times, Times2 ekini yeniden canlandırıyor" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . ISSN 0261-3077 . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 . 
  63. ^ "BBC - Yılın Genç Müzisyeni - Yarışma" . www.bbc.co.uk . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  64. ^ "The Game - The Times | News UK - The Bridge" . newscommercial.co.uk . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  65. ^ "Times Gazetesinin Tam Tarihi" . Tarihi Gazeteler . 13 Kasım 2019 . Erişim tarihi: 5 Kasım 2020 .
  66. ^ Carpenter, Louise (14 Kasım 2015). "Nadiya sonra ne yaptı" . The Times . ISSN 0140-0460 . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 . 
  67. ^ "Times ve Sunday Times web siteleri Haziran ayından itibaren ücretlendirilecek" . BBC News . 26 Mart 2010.
  68. ^ "Times ve Sunday Times okuyucuları ödeme duvarından sonra düşüyor" . BBC News . 2 Kasım 2010 . Erişim tarihi: 2 Kasım 2010 .
  69. ^ Hindle, Debbie (6 Nisan 2009). "Times Online seyahat editörü anlayışı" . BGB. 3 Mart 2013 tarihinde orjinalinden arşivlendi . Erişim tarihi: 11 Şubat 2015 .
  70. ^ "The Times ve The Sunday Times'ın dijital aboneleri büyümeye devam ediyor" (Basın bildirisi). News International . 14 Ekim 2011. 14 Kasım 2012 tarihinde orjinalinden arşivlendi . Erişim tarihi: 11 Şubat 2015 .
  71. ^ "Walter, John". Akademik Amerikan Ansiklopedisi . 20 . Grolier. 1985. s. 19. ISBN 978-0-7172-2008-3.
  72. ^ Marjoribanks, Timothy (2000). Haber Şirketi, Teknoloji ve İşyeri: Küresel Stratejiler, Yerel Değişim . Cambridge University Press. s.  102 . ISBN 978-0-521-77535-9.
  73. ^ Ponsford, Dominic (30 Eylül 2013). "Times ve Sunday Times birleşmesi, yönetmenlerin sonunda Witherow ve Ivens'in atamalarını onaylaması nedeniyle reddedildi" . Gazete'ye basın . Erişim tarihi: 29 Aralık 2019 .
  74. ^ "Ulusal günlük gazete tirajı Kasım 2005" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . Londra. 14 Kasım 2012 tarihinde orjinalinden arşivlendi . Erişim tarihi: 13 Şubat 2012 .
  75. ^ "ABC'yi Yazdır: İngiltere'deki yedi ulusal gazete, yıllık bazda yüzde 10'un üzerinde baskı satışlarını kaybetti" . Gazete'ye basın . Erişim tarihi: 28 Ocak 2017 .
  76. ^ "The Daily Telegraph - okuyucu verileri" . Haber Çalışmaları . Alındı 12 Nisan 2014 .
  77. ^ "The Sun - okuyucu verileri" . Haber Çalışmaları . Alındı 12 Nisan 2014 .
  78. ^ "Günlük Posta - okuyucu verileri" . Haber Çalışmaları . Alındı 12 Nisan 2014 .
  79. ^ The Times okuyucu demografisininbir analizi(NMA rakamlarına, haber gündemine ve makaledeki reklamlara dayalı olarak), Wayback Machine'de 20 Şubat 2010'da Arşivlenen bu çalışmada görülebilir.
  80. ^ "Ultrasparky: Asla Times Old Roman olarak adlandırılmadı" .
  81. ^ Morison (1953). Türlerin Çetelesi . Cambridge University Press. s. 15.
  82. ^ Loxley, Simon (2006). Tür: mektupların gizli tarihi . IB Tauris & Co. Ltd. s. 130–131. ISBN 1-84511-028-5.
  83. ^ Carter, HG (2004). Morison, Stanley Arthur (1889–1967) . Oxford Ulusal Biyografi Sözlüğü . devir David McKitterick. Oxford University Press .
  84. ^ "TYPOlis: Times New Roman" . Typolis.de. 3 Ekim 1932 . Erişim tarihi: 8 Nisan 2014 .
  85. ^ Dawson, Peter (17 Aralık 2019). Temel Tip Rehberi: 1.800'den Fazla Yazı Biçimi ve Geçmişleri İçin Bir Kaynak Kitap . Basın yayınlanıyor. s. 345. ISBN 978-0-7624-6851-5.
  86. ^ a b c Driver, David (20 Kasım 2006). "221 yılın ardından, dünyanın önde gelen gazetesi yeni bir yüz sergiliyor" . The Times . Erişim tarihi: 23 Haziran 2018 .
  87. ^ "Haber Tipografisi Daha Büyük, daha hızlı, daha iyi" . Fontshop.com . Erişim tarihi: 8 Nisan 2014 .
  88. ^ "Kompakt Biçim Sadık Okurları Çekmeye Devam Ederken Neville Brody'nin Araştırma Stüdyoları Zaman İçin Yeni Yazı Tipi ve Tasarım Değişiklikleri Yaratıyor" . LONDRA: Prnewswire.co.uk. 15 Kasım 2006 . Erişim tarihi: 8 Nisan 2014 .
  89. ^ Allan Nevins, "American Journalism and Its Historical Treatment", Journalism Quarterly (1959) 36 # 4 s 411–22
  90. ^ RB McCallum ve Alison Readman, "The British General Election of 1945", Oxford University Press, 1947, s. 181–2.
  91. ^ David Butler ve Dennis Kavanagh, "1997 İngiliz Genel Seçimi", Macmillan, Londra, 1997, s. 156.
  92. ^ Lancaster, Dave (1 Ekim 2009). "Gazeteler hangi siyasi partileri destekliyor?" . Supanet . Alındı 27 Ekim 2010 .
  93. ^ "Gazete okuyucusunun oy verme niyeti" . Ipsos MORI. 9 Mart 2005 . Erişim tarihi: 18 Temmuz 2009 .
  94. ^ Stoddard, Katy (4 Mayıs 2010). "İngiltere genel seçimlerinde gazete desteği" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . Londra . Alındı 27 Ekim 2010 .
  95. ^ Stoddard, Katy (4 Mayıs 2010). "İngiltere genel seçimlerinde gazete desteği" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . Londra.
  96. ^ Smith, Matthew (7 Mart 2017). "İngiltere'nin gazeteleri ne kadar sol veya sağcı? | YouGov" . YouGov . Alındı 14 Eylül 2020 .
  97. ^ "Amerika Karar Veriyor" . The Times . Londra. 1 Kasım 2012.
  98. ^ "The Times'ın bir sonraki başbakanla ilgili görüşü: Boris Johnson, No 10" . The Times . 6 Temmuz 2019. ISSN 0140-0460 . Erişim tarihi: 29 Eylül 2019 . 
  99. ^ "The Times'ın genel seçimler için onayı: Geleceğe Dönüş" . The Times . 11 Aralık 2019 . Erişim tarihi: 13 Nisan 2020 .
  100. ^ Charlotte, Tobitt (12 Aralık 2019). "Times, BBC tartışmasına çıkan imama özür diliyor ve iftira tazminatı ödüyor" . Gazete'ye basın . Erişim tarihi: 14 Aralık 2020 .
  101. ^ "The Times, Sultan Choudhury OBE'den özür yayınlıyor ve tazminat ödemeyi kabul ediyor" . Neyse Haber . 25 Temmuz 2020 . Erişim tarihi: 14 Aralık 2020 .
  102. ^ Sabin, Lamiat (4 Aralık 2020). "The Times, Müslüman aktivistleri karalayan makale için 30.000 sterlin tazminat ödüyor" . Sabah Yıldızı . Erişim tarihi: 8 Aralık 2020 .
  103. ^ Smith, Neil (17 Eylül 2003). "Kadın yıldızlar Londra festivaline liderlik ediyor" . BBC News . Erişim tarihi: 20 Temmuz 2012 .
  104. ^ "The Times ve The Sunday Times Cheltenham Edebiyat Festivali" . Cheltenham Festivalleri . Erişim tarihi: 28 Aralık 2019 .
  105. ^ "Güç veya Etki: Eğitim gazetecileri bir fark yaratabilir mi" . 1997 . Erişim tarihi: 23 Ocak 2013 .
  106. ^ Roy Greenslade "Witherow ve Ivens, Times ve Sunday Times'ın editörleri olarak onaylandı" , theguardian, 27 Eylül 2013
  107. ^ "The Times'ın İrlanda baskısı" yayınlandı . Marketing.ie . 16 Nisan 2018 . Alındı 16 Nisan 2018 .
  108. ^ "İZLE: Gavan Reilly bize Midday'den genel bir güncelleme veriyor - # GE16" . Bugün FM .
  109. ^ "The Times'ın İrlanda baskısı basılı olarak mevcuttur" . www.news.co.uk . Erişim tarihi: 1 June 2017 .
  110. ^ Horgan-Jones, Jack; Slattery, Laura. "Times Ireland çoğu yazı işleri personelini gereksiz hale getirecek" . The Irish Times .
  111. ^ "İncelemelerin nihai incelemesi" . London Evening Standard . 6 Kasım 2001 . Erişim tarihi: 20 Temmuz 2012 .
  112. ^ Ramsay, Fiona (2 Ekim 2009). "The Times, bilim dergisi Eureka'yı yayınladı" . Kampanya . Erişim tarihi: 29 Aralık 2019 .
  113. ^ Twitter, William Turvill (1 Ekim 2012). "News International, Times bilim dergisi Eureka'nın kapatıldığını doğruladı" . Gazete'ye basın . Erişim tarihi: 29 Aralık 2019 .
  114. ^ "The Times Books - mirasımız" . Collins . 29 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi . Erişim tarihi: 29 Aralık 2019 .
  115. ^ Dava, Jennifer M .; Huisman, Jeroen (14 Ekim 2015). Yüksek Öğrenimi Araştırma: Teori, politika ve uygulamaya ilişkin uluslararası perspektifler . Routledge. ISBN 978-1-317-38206-5.
  116. ^ Shippey, Tom (2016). "Gazete Üzerine Çeşitlemeler: Açık Bin Dokuz Yüz Seksen Dört Sorusu" . Zor Okuma: Bilim Kurgudan Öğrenmek . Liverpool Bilim Kurgu Metinleri ve Çalışmaları. Liverpool Üniversitesi Yayınları. s. 233. ISBN 9781781384398.
  117. ^ Lynskey, Dorian (4 Haziran 2019). Hakikat Bakanlığı: George Orwell'in 1984 Biyografisi . Knopf Doubleday Yayın Grubu. s. 78. ISBN 978-0-385-54406-1.
  118. ^ Stout, Rex (12 Mayıs 2010). Kitaba göre cinayet . Random House Yayın Grubu. pp. vi. ISBN 978-0-307-75606-0.
  119. ^ Stout, Rex (28 Nisan 2010). Üçlü Jeopardy . Random House Yayın Grubu. s. 119. ISBN 978-0-307-75630-5.
  120. ^ Mullan, John (28 Aralık 2002). "Satış lisansı" . The Guardian . 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi . Londra . Erişim tarihi: 20 Temmuz 2012 .

Daha fazla okuma [ değiştir ]

  • Bingham, Adrian. "The Times Digital Archive, 1785–2006 (Gale Cengage)", English Historical Review (2013) 128 # 533 s. 1037–1040. doi : 10.1093 / ehr / cet144
  • Evans Harold (1983). İyi Zamanlar, Kötü Zamanlar . Weidenfeld ve Nicolson. ISBN 0-297-78295-9. - siyah beyaz fotoğraf klişelerinin bölümlerini ve ayrıca metin sayfalarında birkaç çizelge ve diyagramı içerir.
  • Merrill, John C. ve Harold A. Fisher. Dünyanın en büyük günlükleri: elli gazetenin profilleri (1980) s. 320–29.
  • Morison, Stanley. The History of Times: Volume 1: The Thunderer "in the Making 1785–1841. Cilt 2: 1841–1884'te Yerleştirilen Gelenek. Cilt 3: Yirminci Yüzyıl Testi 1884–1912. Cilt 4 [iki bölüm halinde yayınlanmıştır]: The 150. Yıl Dönümü ve Ötesi 1912–1948. (1952)
  • Riggs, Bruce Timothy. "The Times" (Londra) editörü Geoffrey Dawson ve yatıştırma hareketine katkısı "(Doktora tezi, U of North Texas, 1993) çevrimiçi , kaynakça s. 229–33.

Dış bağlantılar [ düzenle ]

  • Resmi web sitesi ( Mobil )
  • Sunday Times sitesi
  • Bugünün The Times gazetesinde ön sayfa en Newseum web
  • The Times at Internet Archive tarafından veya hakkında eserler (arşivler)
  • The Times at LibriVox tarafından çalışır (kamuya açık sesli kitaplar)
  • Anthony Trollope'un on dokuzuncu yüzyılın ortalarında Times yazdığı hiciv
  • Şimdi Gazetecilik: Times Winchester Üniversitesi 19. yüzyılda The Times üzerine Gazetecilik Tarihi projesi
  • Dönüm noktası Times atlaslarınıayrıntılarıyla anlatan Tarih ve Miras bölümü içeren Times World Atlases resmi web sitesi
  • 1785'ten 2008'e arşiv - tam metin ve orijinal düzen, aranabilir (ücretsiz değil, kayıt gerekli)
  • Neil, Andrew ; Griffiths, Ian; Fitzpatrick Barry (15 Ocak 2006). "Yirmi yıl sonra endüstriyel anlaşmazlığa üç görüş" . Gözlemci . İngiltere.
  • Times editörü Robert Thomson çevrimiçi ders veriyor: The Times , RMIT School of Applied Communication Public Lecture serisi editör masasından